söndag 30 juni 2013

Jag tror min man fått pippi, han har tagit hit höns. Eller rättare sagt så har det flyttat hit en höna med tre kycklingar och även en tupp kom hit ett par dagar senare. Han har nämligen alltid varit lite emot när jag presenterat en ny djurmedlem i familjen, men den hät gången var det jag som var tveksam, jag är ju  inte alls van med höns. Min man är mycket fågelintresserad, men höns??? Nåja, nu har hönsfamiljen bott här några dagar och jag börjar också tycka att de är trevliga. Jag måste erkänna att jag redan kelat med kycklingarna, riktiga sötnäbbar!!



Tuppen och jag var inte kompisar i början, han väckte mig två morgnar i rad. Då begärde jag att den skulle lämnas tillbaka. Hönsgården flyttades då längre bort från mitt sovrum coh hönshuset mörkläggs nu noga, så okej nu fungerar det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar