torsdag 21 mars 2013

Nu sitter jag här på kvällen och är trött och stressad över att klockan bara flyyyyyger iväg. Kommer ha en del att göra med campingen i helgen. Det ska vara både jobbintervju och pappersarbete.

Nu har de egenhändigt byggda starholkarna plockats fram för uppsättning. Min man berättade att ingångshålen är ca 5 centimeter för så skall det vara för en stare. Jag blev nyfiken så jag fick gå in på nätet för att kolla. Jag har för mig att det ska vara ett lite större hål när man gör fågelholkar för starar. Mina misstankar stämde. Det ska vara ett större hål för starar men för talgoxar och blåmesar räckte det med 3-3,5 cm. Man lär sig något nytt varje dag.

 Det är lite snickring just nu på campingen. Här är fågelholksverkstaden i full gång.



Här kämpar mina hjältar med att sätta upp holkarna i ur och skur. Här klättrar de i träden på Sikhall och Sörbo. Jaha, nu är det bara att vänta på att någon är intresserad av inflyttning.


1 kommentar:

  1. Håller du en hyfsad hyresnivå så kommer de allt, förresten är det ju en fruktansvärd bostadsbrist just nu, så de små pippiarna kommer att bli mycket tacksamma!! :)

    SvaraRadera